Thursday, March 02, 2006



27 Mrt. 2005 Dag 12 Jaipur, Eerste Paasdag

Jaipur is de hoofdstad van Rajasthan, en heeft # 5 miljoen inwoners.

We hadden weer taxi's voor de hele dag genomen, die brachten ons eerst naar 't Amberfort en 't Paleis. 't Oudste gedeelte was beslist aan renovatie toe, maar stamde dan ook uit 1500, maar de rest was erg mooi. De Maharadjas hadden in die tijd 12 officiƫle vrouwen en wel 100 concubines, die konden zich in de vrouwen vertrekken en in de tuin vermaken.
Het viel ons op, dat er veel Indiase toeristen waren en maar weinig Europese of Amerikaanse. We moesten een hele lange weg naar beneden lopen, doordat ik veel te veel betaald had voor 2 T-shirts, kreeg ik nu een hele horde verkopers achter mij aan, niet weg te slaan, ik werd ineens heel boos en gaf er een bijna een zet, maar ja die mensen willen ook graag verdienen. Dus toch maar rustig doorgelopen. We zagen nog een klein paleis, helemaal omringd door water, dat was de kleine Mahal. Na de lunch gingen we naar blokprint kijken, waar je kon zien hoe de stoffen met de hand bedrukt werden en natuurlijk waren daar heel veel stoffen te koop. Ik keek naar shawls, maar eindigende met kussen overtrekjes. Iedereen had wel iets gekocht. We konden dus met een gerust hart de zaak verlaten en naar het hotel gaan. Daar ons snel opgefrist om meteen weer met een taxi naar boven in de stad te gaan om de zonsondergang te bekijken. Bovendien hadden we een schitterend uitzicht over de stad met z'n 5 miljoen inwoners. De zonsondergang verdween achter de wolken, maar het was een prachtig gezicht, om beetje bij beetje alle lichtjes te zien aangaan. Eigenlijk zou ik de volgende dag met Marije op kameelsafari gaan, maar zij vond een hele dag te lang, toen wilde ik alleen gaan, maar Jeroen zei, dat ik dat beter niet kon doen, omdat ik dan hordes kinderen achter mij aan kreeg. In een groep is dat meer verdeeld. Dus ging ik van plan A naar B en wat dat werd zien we morgen dan weer.

No comments: