Thursday, March 09, 2006







Dag 14 29 Mrt. 2005 Van Jaipur naar Agra

Om 6 uur zaten we aan 't ontbijt en om 7 uur vertrok de bus.'t Was een goeie weg en nog rustig. Nog voor ik de tijd had om in slaap te vallen stopten we, om naar de schapen en geiten markt op te gaan. Er waren nog gekleurde dieren van het Holyfeest. We werden wel van top tot teen bekeken, maar iedereen was vriendelijk. Ik weet niet of ze hier dierenartsen hebben, want zo te zien lagen er wel een paar zieke dieren tussen. Na deze onverwachte stop, dacht ik te kunnen lezen, maar al gauw was ik in slaap gesukkeld. Zelfs de koffie kon mij niet redden, maar de lunch in Barapur was zalig, een warm buffet met alles er op en er aan. Het landschap was afwisselend met koren velden. Hele groepen schapen en zelfs een hele rits kamelen met jongen kruisten onze weg. Iedere keer als we stopten, kwamen er verkopers en bedelkinderen. We bezochten op onze weg een verlaten stad Fateh Sigri. Hij werd verlaten, omdat de watertoevoer stagneerde, en zonder water geen leven. Maar de gebouwen, allemaal van hout, zijn prachtig, jammer dat alle spiegels en juwelen uit de muren zijn gestolen. Fateh Sigri was de voormalige hoofdstad van de Moghulvorst Akbar.Voor dat ik 't wist waren we bij het hotel, met een mooie kamer. Uitgebreid gedoucht en toilet gemaakt. Nog even buiten gezeten tot het diner, dat erg lekker was.
We waren allemaal erg lacherig en Jan de oudste van de groep werd zelfs baldadig en wilde Marije met water gooien, 't leek wel of we heel veel wijn ophadden, maar 't was enkel bier en water. Na 't diner doken we de bar in, waar ik door de eigenaar van 't hotel op een drankje werd getrakteerd. Hij wilde graag de volgende dag met me afspreken, maar dat heb ik toch maar niet gedaan. Trouwens morgen weer om 5 uur op.

No comments: