Monday, March 13, 2006


31 Mrt. 2005 Van Agra via Orcha naar Khajuraho

Vroeg wakker om om 6 uur te kunnen vertrekken. 't Begin van de tocht was nog in 't donker, maar naarmate het licht werd, kregen we zicht op't platteland van India. 't Was jammer, dat je door de hobbelige weg en ook door de snelheid, de mooiste plaatjes niet kon nemen. Voor de lunch stopten we bij het plaatsje Orcha, een heel gezellig plaatsje waar we best een nachtje hadden willen blijven. Bij voorbeeld in het grote paleis wat nu een hotel is. Er stond ook een tempel, heel oud, dat ook als Fort werd gebruikt. Door allerlei enge trappetjes met hele hogen treden kon je binnendoor helemaal omhoog klimmen en van daaruit had je een prachtig uitzicht over Orcha en de omgeving. Ineens herinnerde ik de lunch en moest nog hollen om op tijd te komen. Het laatste stuk was niet zo ver meer en we kwamen dan ook ruimschoots op tijd in Khajuraho aan. De hal van het hotel had iets koloniaals over zich, heel groot en mooi. Ook de kamers waren uitstekend. Ik heb aldoor weer een kamer alleen, die ik met m'n poppen deel. We hebben meteen een fiets uitgezocht, want morgen gaan we op de fiets naar de tempels, en daarna een fietstocht maken. Het Indiase eten smaakt me prima en ik ben nog geen dag ziek geweest, en toch ook wel kip en lam gegeten. En slapen doe ik ook goed, vaak eerder dan ik eigenlijk zou willen. Zoals nu, ik wilde nog schrijven, maar aldoor viel mijn hoofd naar beneden en schoot m'n pen dwars door 't papier. Dan maar licht uit en slapen.

No comments: