Sunday, February 05, 2006

Jaisalmer 22 Mrt 2005

Jaisalmer 22 Mrt. 2005

Vandaag kunnen we doen wat we willen, dus weer met een riksja naar de stad, die helemaal op een plateau ligt. 't Is er zo gezellig met al die winkeltjes en smalle straatjes. Ik liet me helemaal naar boven rijden tot vlak bij de Jaentempel. Daar waren Jan en Henk ook, bijna had ik weer een gids, maar dit keer wilde ik dat niet.
De Jaenfamilie leefde # 2000 jaar geleden, zij schaften geweld en het kasten stelsel af. De beelden lijken wel op die van Budda, maar deze hebben de ogen wijd open. Je mag ze vooral niet fotograferen.
In een internet café een uur bezig geweest, en toen ik klaar was en op verzenden drukte, verdween alles, en m'n schermpje zei: ,, sessietijd is over". Ik heb 't toen maar opgegeven. Weer aan de wandel gegaan. Foto's maken van koeien, die hier wel bijgevoerd worden, bloesjes passen en boven in een klein kamertje met een prachtig uitzicht al zittend op de grond gegeten. Ik was 70 Rp. kwijt voor een kom groente en een cola. Hier en daar een praatje gemaakt. Bij een van de huisjes stond een moeder met een kindje, die me heel vriendelijk uitnodigde om binnen te kijken. Ér stond niet veel, maar wel allerlei plaatjes aan de wand. De mensen zijn erg vriendelijk. Uiteindelijk ben ik met de riksja naar 't hotel gegaan voor een middagdutje. Ik ben als een blok in slaap gevallen, en dacht dat 't al de volgende morgen was, toen ik wakker werd. Een duik in 't zwembad bracht me weer bij mijn positieven, en ik moest nog hollen om op de afgesproken plaats te komen om de zonsondergang te zien. Little Tibet heette het. Ik heb geprobeerd de ondergaande zon te fotograferen, maar ik geloof niet dat 't wat geworden is. Daarna splitste iedereen zich weer op in groepjes, en gingen in verschillende plaatsen eten. Na 't eten nog even wandelen en ja weer winkelen, Evelyn en haar moeder kwamen er ook bij. Iedereen zegt:'' remember me" nou, dat is moeilijk hoor, als je al in zoveel winkeltjes geweest bent. Toch nog een 2de weekend tas gekocht. Nu kan ik 't gewicht wat verdelen. Met de riksja naar 't hotel, morgen halfzes op.

No comments: