Sunday, February 12, 2006

Indiareis

Jaisalmer naar Jodhpur 23 Mrt 2005

Dit keer met 2 weekend tassen, maar het gewicht beter verdeeld. Er stond ons weer een lange busreis te wachten, maar op mijn koninklijke plekje is dat best uit te houden. Eerst een beetje kijken, en dan wat lezen, en je natuurlijk verbijten, als je iets leuks ziet waar je met een rotgang voorbij voorbij rijdt. Zoals vrouwen in kleurige sari's met een bos hout op hun hoofd. O een hele rits van die schattige geitjes met hangoortjes.
In een vrij nieuw complex in oude stijl onze koffiestop gehouden, met muziek en dans erbij. De weg door de woestijn was vrij eentonig , hier en daar wat struiken en wat huisjes, 't leken wel Afrikaanse hutten, wel van steen, maar rond met een rieten dak. Nog een paar uur in de bus en toen waren we in Jodhpur. Het hotel zag er goed uit, maar er was een kamer te kort, dus Ingrid en ik sliepen bij elkaar op de kamer, was goed te doen. Het was een kamer met een zijkamer. Zo kon Ingrid met airco slapen en ik zonder. Ook hier was een prachtig fort bij het stadje. Toch weer heel anders als in Jaisalmer. 's Middags gingen we met 6 riksja's naar boven naar 't fort, daar hadden we een prachtig uitzicht over de blauwe stad. De betere elite liten hun huizen blauw schilderen. In het fort was alles goed georganiseerd. We kregen allemaal zo'n kastje mee, waarop we zelf konden instellen wat we wilden horen. Het was een prachtige rondtour met veel bijzonderheden en onvoorstelbaar hoeveel versieringenin de houten puien zijn aangebracht. Daarna met de riksja's naar de markt, weer een enorme mensenmassa, waar haast geen doorkomen aan is. We zien steeds meer stalletjes met alle kleuren verf in poedervorm. In een heel vol café kregen we heerlijke zachtgele yoghurt, Dat was Lassie safraan. Ineens was iedereen verdwenen en stond ik daar alleen, waar moest ik heen, ik zat immers met Ineke en Arend in de riksja, maar al snel zag ik ze weer staan en gingen we ons in het hotel opfrissen. Om 8 uur zouden we gaan eten in ,,On the rocks,, Boven ,buiten met uitzicht op de sterren. Lekker eten en ook al wilde ik nog best de disco in, ben ik toch maar braaf met Ineke en Arend mee naar 't hotel gegaan om op tijd te slapen.

No comments: