Sunday, May 08, 2005

4de dag 19 maart

4de Dag 19 Mrt Mukundgarh-------Bikaner


6 Uur al weer op . Ik sta liever wat vroeger op, zodat ik alles op m'n gemak kan doen. De bagage wordt aldoor netjes van je kamer weer naar de bus gebracht. Ik zat alleen op de voorste bank, kussentje in m'n rug en had zo 'n goed overzicht op de weg. Na anderhalf uur zagen we een groot fort op een berg met het stadje Manlaksgar er onder. In 't fort was een zendstation, was dus niet open voor bezoek, maar in 't stadje was markt en dat was heel leuk en kleurig. Eerst de mooie huizen bekeken,,haveli's" Jammer genoeg wel verwaarloosd.
Op de markt zag je buiten groenten en fruit ook kamelen, die ons zeer hautain bekeken en ezeltjes en mooi geklede vrouwtjes, die ik netjes eerst permissie had gevraagd om ze in hun kleurige sari's te mogen fotograferen, dat bracht een hoop gegiechel teweeg. Toen ik een tas had gekocht was ik de hele groep kwijt, aldoor zag ik er nog een paar, maar nu niemand meer. Ik schrok echt, droomster als ik ben wist ik echt niet meer hoe ik was gelopen, en zag ik mezelf al op een, kameel achter de bus aanhobbelen, maar een schietgebedje naar de H. Anthonius en de hulp van eerst een aardige heer en toen nog een lief vrouwtje, hielpen mij goed op weg en al gauw zag ik een groepje van ons staan, was ik even blij. Dit was een geweldig oponthoud geweest. Voor de koffie stopten we bij een restaurant met een winkel erbij, daar hadden ze hele mooie dingen, maar ook erg mooi aan de prijs. Verkwikt door de koffie vervolgden wij onze weg, kalm en eentonig. Links en rechts zand met hier en daar wat groen, met van die bomen, die ze 2 x per jaar knotten, een soort Indiase knotwilgen. In de bus las ik m'n Franse boekje, waar ik aardig ver in ben gekomen. De tijd gaat dan snel en opeens waren we bij ons hotel, waar we met een bloemenkrans en een drankje verwelkomd werden. Nog even geprobeerd mijn mail op te halen, maar internet lag down, dus geen kans. Dan maar even een wasje gedaan, want morgen blijven we ook hier. De kamers waren allemaal bungalows met gras en bloemen er voor. Erg mooi aangelegd. Ook de badkamer was prachtig. Ik dacht wat hoor ik toch, maar dat was onweer en 't begon te regenen. Dan maar eerst wat eten in het restaurant en daarna een duik in 't zwembad, dat nu op een grote kraai na helemaal verlaten was. Op mijn kamer nog wat TV gekeken, ik wilde graag Indiase TV zien, maar dat was er niet op, wel Rai 1, TV 5 en 'n Duitse zender. Ik had de buitendeur open gezet, dat is lekkerder dan de airco aan. Alleen toen ik wegging heb ik de airco aangezet. De hele groep zat gezellig al gezellig in een kring te borrelen, nou ja een biertje of een colaatje, veel meer is er niet. Er was een bandje met folkmuziek met luid getrommel en natuurlijk in vol ornaat. We hebben gezellig gekletst en onderhand heb ik in de receptie geprobeerd op internet te komen, maar verder als 't woord Webmail kwam ik niet. Na 't eten, dat we met z'n allen binnen hadden genoten, weer geprobeerd en nu kwam ik wel bij m'n mail en zag dat ik 43 e-mails had, maar toen kon ik ze weer niet openen. Daarbij heb ik 't dus maar gelaten. Iedereen was inmiddels al naar de kamer vertrokken, en ik heb dat goeie voorbeeld maar gevolgd.

No comments: