Tuesday, April 12, 2005

Dag 16 en 17 mrt

De vlucht was gisteren vlot verlopen nog geen 9 uur, maar bij de pascontrole duurde 't bijna net zolang als de hele vlucht,compleet met chaos bij de roltrap met over elkaar rollende kinderen en tassen, waarvan er één onder de leuning vast kwam te zitten en er brak een fles whisky.
Van buiten was 't hotel niet mooi, maar van binnen was 't netjes. Nog een slokje in de bar en toen naar bed. Ik wist niet, dat 't al zo laat was, 4 uur midden in de nacht.
Om 7 uur uit me zelf wakker geworden, na een snel ontbijt zijn we met de bus de stad en omstreken gaan verkennen. Eerst naar de Birla Laxima Tempel, we moesten de schoenen uittrekken en geen video en geen foto's. Er waren veel bezoekers, vooral uit India zelf in mooie sari's. Het was een heel complex. Toen reden we naar de Sikh Tempel, en we kregen allemaal een oranje hoofddoekje op en de schoenen moesten natuurlijk uit.De Sikhs geloven maar in 1 God in tegenstelling met de Hindoes, die heel veel Goden hebben. Binnen in de Tempel zaten mannen met tulbanden en grote snorren. Ernaast lag een prachtig basin met hele grote vissen erin. Ik was zo langzamerhand doodmoe, en ik was niet de enige, want 3 uur slaap is dan echt niet genoeg. Toch moesten we nog het oudste gebouw van Dehli bezichtegen,,Qutab Minar,, Een Islamitische Mosque. Een minaret was nooit afgemaakt, zodat we goed konden zien, hoe die gebouwd werd, eigenlijk was het een toren, die heel hoog had moeten worden, toch vond ik die hond, die tussen de paarse bloemetjes lag te genieten nog leuker.Ook zag je veel Knabbels en Babbels, je weet wel, die gestreepte eekhoorntjes. Eindelijk terug naar 't hotel, waar ik op 't bed ben geploft en meteen ben ingeslapen. Om 8 uur werd ik wakker en was fit om te gaan dineren. We liepen dwars over een straatje, waar markt was en je werd door allerlei verkopers aangeklampt.'t Was er een ongelovige drukte. Maar dat restaurant was fantastisch. Allerlei kleine schoteltjes op een groot soort dienblad, dat aan een stuk door met allerlei lekkere hapjes werd aangevuld, en dat door mooie mannen met tulbanden op hun hoofd. Op de terugweg nog in een internetcafé geprobeerd op m'n webmail te komen, maar dat lukte totaal niet. In het hotel kon ik gelukkig wel geld wisselen, zodat ik iedereen kon terug betalen, die mij geld geleend had. Deze keer lag ik op tijd in bed.

No comments: